[ Archiwum ] | [ Znajomi ] | [ O mnie ]

I mnie też dopadło!

autor: fotogramy, dodano: 24 września 2013

A co takiego? Dodawanie zdjęć raz na trzy lata? To już dawno. Zanik jakiejkolwiek działalności foto? To trochę też. Ale teraz już całkiem przesadziłem. Otóż moi mili zamierzam robić zdjęcia analogiem. Ja, który dziwiłem się wszystkim znajomym wokół, że zachwycają się fotami z starych, zdezelowanych aparatów marki Zenit. Mea culpa. Te zdjęcia mają klimat. Jednak ja mam dużo bardziej egoistyczno - edukacyjny cel w całej tej zabawie. Chce się nauczyć (przypomnieć sobie to jednak nie jest właściwe słowo) porządnie kadrować. Oczywiście dalej uważam, że aparaty cyfrowe to jedyna słuszna droga przy uprawianiu fotografii motoryzacyjnej, zahaczającej o sportową. Jednak przez to nabijanie klatek (w moim Canonie przełamałem granicę 50k, i to zdrowo) człowiek się rozleniwia, nie myśli, zostawia wiele rzeczy na dopracowanie w toku obróbki, która jednak nigdy nie następuje, bo do tych leniwych zdjęć, ułomnych kadrów nie chce się wracać i tonąć w warstwach i kanałach, które być może zrobią z tego artyzm, ale cholernie oszukany.

Także wracam do korzeni. Zenit 11 po ojcu. Może pomoże ;)

PS. 50-ty wpis na blogu. Z tej okazji wypije niedługo 50 wódki. Na Jacka weselichu ;)
PS2. Wróciłem do prowadzenia Instagrama. Link na stronie o mnie.

Tu hejtujemy, komentujemy, generalnie robimy co chcemy(0)

Ten moment

autor: fotogramy, dodano: 25 września 2013

Ostatnio jedno z moich zdjęć pojawiło się w paru miejscach. Wykonałem je parę lat temu, na torze Lublin. Pamiętam, że dosłownie tylko wyszliśmy na nitkę toru i wtedy stało się TO. Nastąpił ten moment. Nie wykorzystałem go w pełni. Zdjęcie jest nieostre. Technicznie niedomaga. Jednak mimo wszystko robi robotę. I tak to jest cholera. Instynktownie, na ślepo wcisnąłem spust migawki. Powstało coś fajnego. Właściwie przypadek, ale o takie właśnie przypadki chodzi w fotografii, szczególnie gdy rzeczy dzieją się bardzo szybko, jak to ma miejsce na torze/rajdzie/gdziekolwiek gdzie rzeczy dzieją się szybko ;)

Chodzi konkretnie o tą fotkę

Jednak powiem Wam szczerze, że nie jest to moje ulubione zdjęcie ever. O nie. Gość dostał piachem w twarz i tyle. Zero przekazu, ot zatrzymany ułamek sekundy i to dosyć nieudolnie.

Moje most ulubione zdjęcie zrobione było na Barbórce, rok 2010. Zimno (jak wracaliśmy to termometry wskazywały -25 stopni, na Karowej nie było cieplej). Wtedy powstało takie ujęcie:

Ja się nim jaram do tej pory. I chciałbym takich momentów zatrzymać więcej. Może się uda :)

Tu hejtujemy, komentujemy, generalnie robimy co chcemy(2)

Wypad do Oslo

autor: fotogramy, dodano: 26 września 2013

W połowie września wybraliśmy się na krótki wypad do stolicy Norwegii. Okazje ku takim wojażom były dwie: 1. spora część ekipy BUSiMY pracuje teraz w Oslo. 2. Udało nam się kupić w dobrych pieniążkach bilet w obie strony z lotniska w Świdniku.

Samolotem do tej pory nie latałem, więc długo nie trzeba było mnie namawiać na taką wycieczkę.

Lot udał się znakomicie, również dzięki moim towarzyszom podróży, Oli i Kunikowi (chociaż spodziewałem się większych wrażeń szczerze mówiąc).

Więcej zdjęć z wypadu wkrótce. Haj fajw!

Tu hejtujemy, komentujemy, generalnie robimy co chcemy(3)

Oslo - część II, nie ostatnia

autor: fotogramy, dodano: 30 września 2013

Pierwszy dzień w Oslo poświęciliśmy temu co zawsze robią dobrzy znajomi, gdy się spotkają po dłuższym okresie czasu. Chłopaki mają na dachu świetną miejscówkę, która jest dostępna dla wszystkich mieszkańców bloku. Jest gdzie zrobić grilla, jest gdzie napić się napojów wyskokowych. I to wszystko w kraju, w którym praktycznie ciągle pada!

Kolejny dowód na to, że podróże kształcą - to właśnie w stolicy Norwegii dowiedziałem się czym jest tzw. ostre koło.

W sobotę wyjechaliśmy na małą wycieczkę. Wyruszyliśmy naszym kolorowym Transitem do Verdens ende. Jest to punkt widokowy, z fajną panoramą i milionem skał wynurzających się z Morza Bałtyckiego.

Tyle na dziś. Niedługo kolejna, ostatnia część relacji z wyjazdu, tym razem zwiedzanie Oslo i sporo zdjęć z tego miasta.

Tu hejtujemy, komentujemy, generalnie robimy co chcemy(3)

***

2015
2014
2013
grudzień|listopad|październik|wrzesień|sierpień|lipiec|czerwiec|maj|kwiecień|marzec|luty|styczeń|2012